Smygshoppat…

25 10 2008

Ja, i natt så råkade jag klicka hem någonting jag behövde, en highlighter-ögonskugga. Strawberrynet hadde precis fått in dazzlelight, precis den nyans jag var på jakt efter, och då är det lov, eller hur?

Jag lyckades även nappa på ett erbjudande från Damernas värld;

Helt otroligt! 99 kr med frakt för skittidning, lipglosset Jasmine i snygg nudefärg som dessutom bär mitt namn, geleyeliner i mörkbrun och eyelinerpensel, allt från Face Stockholm.

Plus Sex och city-filmen som jag inte gillade, skal nog skänkas till nördiga småsyskon som inte tycker det är konstigt att fyra damer i min mammas ålder sitter och dricker drinkar och provar kläder med den 5-årige adoptivdottern som är med på hela grejen. Samt en del underliga saker som också händer i filmen. På något sätt känns det som hela den independent woman hypen gått förlorad i filmen…





Mina fynd från Sephora

25 10 2008

blev alldeles för få tyvärr! Mina medresande var mer intresserade av kläder så jag lyckades enbart få 15 min över även här. Väl där inne fick jag lite panik, alla märken och grejer jag suktat efter på internet fanns plötsligt inom räckhåll, och det var både en märklig och stressande känsla när jag for runt som en unge på Liseberg som precis fått åkpass.

Oj, se där, disken med nars-gojs! Wow, urban decay! Oh, go smile-blekning! Herregud, stila, mufe, limited edition och specialgrejer överallt… Ungefär samma känsla som jag fick efter att ha besökt 21 forever (kläsbutik) med billiga billiga kläder som dessutom råkade vara på tre olika våningar (!)

Iaf, här är det lilla jag knep till mig efter att ha lugnat mig lite… Blev utdragen ur butiken tyvärr. Här ser vi rengöring till mina borstar, en narsduo med rouget orgasm och bronzern laguna (love it!) och läppglanset Fuze, som är förbjudet att sälja här faktiskt pga dess ”slankande” effekt. Har även en penna från Sephoras eget märke som jag inte gillar pga fel färg.

Det var verkligen dåligt med sminkshopping på denna resan, jag fick sista dan hota och skälla mig till ett besök i Mac-butiken tex. Det var så illa att jag vräkte ur mig att Mac-butiken var den enda butiken jag var tvungen att besöka på resan, sen började jag faktiskt mumla om att jag vägrar åka till hotellet utan shoppingen, och jag är ändå 28 år…

Till sist blev de andra rädda för mig och jag fick min vilja igenom. Hehe. Jag brukar vara lugnet själv, men när de försöker ifrån mig min shopping så förvandlas jag till ett monster. Ingen vågade ens kommentera min dr jekyll och mr hyde-förvandling efteråt men jag såg blickarna 🙂